ארון קודש - מחיר

 

 

בונים בית כנסת חדש בישוב? כך עושים את זה נכון

 

 

בית כנסת הזקוק לרכוש ארון קודש לספר תורה, פרוכת, כיסאות, סמלים, בימת תפילה, ועוד מגוון אלמנטים שבלעדיו לא יוכלו להתקיים, חובה לחלק נכון את התקציב, על מנת שבית הכנסת יכיל את כל הדרוש לתפילה.

 

ליצירת קשר לחצו כאן
 

לצורך כך יש לשקלל את עלותו של ארון קודש. מחיר הארון מושפע מהאיכות שלו, חומר הגלם, רמת העיצוב, רמת האבטחה של הארון למניעת גניבות, וכמובן גם הפרוכת. 

 

מאמר זה יציע, מה צריך לעשות לפני הזמנת הפרוכת לבית הכנסת, נקודות חשובות, והצעות לגיוס תקציב לבית כנסת חדש.

 

מה יש לעשות לפני הזמנת הפרוכת?


כאשר מדובר בבית כנסת חדש, יש צורך לחפש ארון קודש למכירה, על מנת להתחיל לרהט את בית כנסת בציוד הבסיסי. חשוב לעשות זאת לפני הכנסת ספרי התורה לבית הכנסת, כמו שבהקמת המשכן, כאשר בני ישראל היו במדבר, בצלאל בנה את המשכן, ורק אחר כך ייצר את הכלים. זאת על מנת שיהיה מקום מכובד לכלי המשכן.

 

גם כאן, עוד לפני הכנסת ספרי התורה לבית הכנסת, יש צורך ראשית בהקמת ארון לספר תורה. כאשר הוא יוצב במקומו, ויתלו את הפרוכת, ניתן יהיה להכניס את ספר התורה למקומו בשמחה, וכמובן גם בביטחון נגד פריצות וגנבים.

 

 

ארון קודש מחיר

 

נקודה נוספת, חשובה, היא חדרי הספח בבית הכנסת. במקומות רבים נוצר עומס על החדר הראשי, ויש צורך במניינים נוספים. במקרים אלו, ניתן לרכוש ארון קודש קטן, ולהציבו בחדרי הספח ובעזרת הנשים. כך יש אפשרות בכל רגע נתון, לפתוח מניין נוסף, בזמן שנוח למתפללים.

 

דברים חשובים לקחת בחשבון

 

בשעה טובה עומדים לפתוח בית כנסת חדש בישוב, על מנת לשרת את צרכי הדת בקהילהלאחר שבת הכנסת יהיה מוכן, יתקיים טקס הכנסת ספר תורה, שיפתח באופן רשמי את שערי בית הכנסת, בפני האוכלוסייה. לא אחת קורה שמוקם בית כנסת מושקע למדי, ומתבצע בירור לגבי התקנת הכיסאות, כמות השולחנות, עיצובי פסיפס אומנותיים, תליית פרוכת בארון הקודש בחלל המרכזי, וכן פרוכות לארונות הקודש שבחדרים הסמוכים ובעזרת נשים.

 

עיקר התקציב, עשוי להיות מופנה אל האמצעים הפיזיים, שמאפשרים את התפילה בבית הכנסת. אך חשוב לחלק אותו באופן נכון, על מנת להקצות את הדרוש, גם לתכנון ועיצוב הפרוכת, שיאפשר לבית הכנסת לגבש מיוחדות משלו ואישיות. חשוב ביותר, לא להתפשר בשום מקרה, על איכות הבד, העיצוב והיוקרה, גם במקרה של תקציב מוגבל.

 

נוסף על הכיסוי, יש להביא בחשבון, גם את רכישת האבזור הנלווה, כמו כיסוי לבימה, לתיבה, וכן, במקרה שבבית הכנסת יתקיימו חתונות- גם חופות לאירוע נישואים או כל שמחה.

 

לא פוגעים בתקציב

 

אם הקופה זקוקה לתזרים מזומנים נוספים, מומלץ להפנות את המאמצים לתורמים, שישמחו לעזור לבית הכנסת לקום על רגליו. או להסתייע גם בסמכויות הדתיות האזוריות, שישמחו לשתף פעולה. לאחר שהמקום מוכן, ופרוכת בית הכנסת כבר הוזמנה, יש להמשיך ולדאוג גם לדברים נוספים, כמו כיסוי תואם לבימה.

 

על פי שיטה זו, של התרמות, מומלץ במיוחד להציע לתורמים שי סמלי, או הנצחה:

 

·         כאשר מדובר ברכישה של פרוכת, או אביזר אחר לבית כנסת, העשוי בד: ניתן לרקום עליו את שם התורם, והקדשה לעילוי נשמת, לזכות ולהצלחה.

·         כאשר מדובר על רהיטים, ריצוף, ואלמנטים אחרים מעץ, אבן, מתכת או שיש: ניתן להציב בסמוך שילוט עם חריטה של: שם התורם, והקדשה לפי בקשתו. לעילוי נשמת קרוביו, לזכות או להצלחה שלו ושל משפחתו.

 

הצעה זו, של הנצחה, מעודדת תורמים להיענות לבקשות תרומה. פעמים רבות עצם ההצעה להנצחה, תגרום להם להוציא ארנק ולתרום.

 

כאשר מדובר בבית כנסת קהילתי, מקובל לערוך תחרות בין התורמים, שבה כל אחד מהמתפללים תורם את הסכום הגבוה ביותר שביכולתו, ולפי גובה הסכום, כך ההקדשה בבית הכנסת החדש.

 

מומלץ להשתמש ברשימה מקיפה של כלל הדברים, ולהיעזר במנהל העסקי, או מנהלי בתי כנסת אחרים, על מנת לחשוב היטב על כל החלק הממוני של בית הכנסת, הכנסותיו והוצאותיו.

 

כפתור ופרח- מוצרי יודאיקה לבית כנסת

 

מחפשים מוצרי יודאיקה מיוחדים, לבית הכנסת שאותו אתם מקימים כפתור ופרח אומנות ויודאיקה, היא הכתובת המתאימה לפנות אליה. החנות, מתמחה במכירת מוצרי יודאיקה לא מעט עשורים, ומעמידה לרשותכם מגוון רחב של אפשרויות, במחירים נוחים ובאיכות גבוהה.

 

כפתור ופרח מציעה מגוון פרוכות עשיר במיוחד, בגוונים רבים. תוכלו לרכוש אצלנו פרוכות זהות לשבת, לחג וליום כיפור, בצבעים שונים, או בדוגמאות אחרות, לפי טעמו של ועד בית הכנסת.

 

 

בנוסף, תמצאו אצלנו עצי חיים, כיסויי בימה, כתרי תורה, עטיפות לספר התורה, ועוד. לכל התלבטות וייעוץ מקצועי, צרו קשר בטלפון 02-5000-940 או 0508-617838